خانه  |  خدمات آماری  |  مشاوران آماری  |  ساعت‌های مشاوره درخواست خدمات اصول اخلاقی خبرنامه  |   وبلاگ  | ارتباط با ما همکاری
                         
    آیین‌نامه و اصول اخلاقی                
 


مشاوران آماری آماران دانش‌مبنا كه از اين به بعد با نام اختصاري آماران نامیده مي‌شود، خدمات آماری به متقاضیان ارائه می‌دهد.

 

اهداف
اهداف آماران عبارتند از:

  • ارائه خدمات صحیح آماری مورد نیاز پژوهشگران، صنایع و دیگر نیازمندان به خدمات آماری؛

  • افزايش همكاري بين آمارشناسان و پژوهشگران در زمينه‌هاي مختلف؛

  • افزايش آگاهي از توانايي و سودمندي تخصص آمار؛

  • گسترش فرهنگ استفاده از روش‌های صحیح آماری؛

  • ارتقاء سطح كيفي كاربرد علم آمار در پژوهش‌های علمی و صنعتی.


خدمات
خدماتی که آماران می‌تواند فراهم آورد، به دو گروه عمده زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • مشاوره: عبارت است از ارائه خدمات حضوری مشاور به متقاضی در جهت رفع مشکلات آماری وی مانند انتخاب یک روش تحلیل آماری مناسب، طراحی نحوه جمع‌آوری داده‌ها، استفاده از بسته‌های نرم‌افزاری و تفسیر نتایج.

  • همکاری: شامل اجرا یا نظارت بر پروژه‌های آماری یا مشارکت در یک تیم پژوهشی.

 

خدمات آماران شامل فعالیت‌های زیر است اما لزوما محدود به این موارد نیست:

  • طراحی آماری شامل طرح آزمایش‌ها، طرح نمونه‌گیری و محاسبه اندازه نمونه؛

  • مشاوره در شیوه جمع‌آوری داده‌ها با کمترین خطا؛

  • ارائه مشاوره و انجام تحلیل آماری داده‌ها؛

  • مشاوره در تفسیر نتایج تحلیل آماری داده‌ها؛

  • راهنمایی در نگارش بخش آماری پایان‌نامه‌ها، گزارشات، مقالات و قراردادها؛

 

خدمات آماران با رعایت موارد زیر ارائه می‌شود:

  • در کلیه خدمات ارائه شده توسط آماران، چنانچه داده‌ها توسط متقاضی تهیه شده باشد، کیفیت و صحت داده‌ها بر عهده متقاضی بوده و درصورت بروز خطا به دلیل وجود مشکل در داده‌ها آماران هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.

  • در صورتی که متقاضی خواهان اجرای روشی مشخص (مانند استفاده از روش به کار گفته شده در یک مقاله خاص) برای تحلیل آماری باشد مسئولیت نتایج به عهده متقاضی خواهد بود؛

  • اگر متقاضی خدمات درخواستی خود را به موازات آماران به شخص دیگری بسپارد، آماران هیچ‎گونه تعهدی برای پاسخگویی به شخصی غیر از متقاضی خدمات ندارد.

  • درصورتی که برای ارائه خدمات، بنابر ضرورت نیاز به صرف زمان بیشتر و مشاوره با اساتید و افراد خبره دیگری باشد که در ابتدای کار پیش بینی نشده بود، متقاضی نسبت به طولانی تر شدن زمان ارائه خدمات اعتراضی ندارد.

  • متقاضی می‌تواند مشاور و یا فرد انجام‌دهنده پروژه را، از بین همکاران آماران انتخاب کند، و یا پیشنهادات خود را برای خصوصیات شخص ارائه‌دهنده خدمات اعلام نماید. در غیر اینصورت انتخاب فرد ارائه‌دهنده خدمات بر اساس تخصص و تجربه مشاوران آماران و ارتباط آن با موضوع خدمات، صورت می‌گیرد.

  • هر جلسه مشاوره به مدت 20 دقیقه است. هر متقاضی حداکثر 4 جلسه پیاپی در یک روز می‌تواند از آماران، مشاوره دریافت کند.

  • در صورتی که جلسه مشاوره کمتر از 20 دقیقه شود، هزینه یک جلسه مشاوره از متقاضی اخذ می‌شود.

  • تعداد جلسات لازم جهت مشاوره بر اساس درخواست متقاضی تعیین شده، و هزینه آن پیش از برگزاری جلسه دریافت می‌شود. در صورتی که تعداد جلسات برگزار شده کمتر از پیشنهاد اولیه باشد، مازاد هزینه به متقاضی مسترد خواهد شد.

  • برآورد هزینه انجام پروژه پس از بررسی‌های اولیه به اطلاع متقاضی رسانده می‌شود.

  • پس از برآورد هزینه و زمان لازم برای انجام پروژه، 30درصد هزینه برآورد شده، برای شروع به کار از متقاضی دریافت می‌گردد.

  • پس از اتمام پروژه، هزینه نهایی انجام کار به اطلاع متقاضی رسیده و در صورت تسویه نهایی، پروژه تحویل می‌گردد.

 

محدودیت مسئولیت
آماران خدمات زیر را ارائه نمی‌دهد:

  • کمک به حل تمرین‌های درسی که هدف از آن فراگیری روش‌های آماری توسط دانشجو است؛

  • انجام تحلیل‌های آماری که از نظر آماران مناسب و صحیح نیستند؛

  • انجام تحلیل‌های آماری برای پژوهش‌هایی که آماران یقین حاصل کرده باشد خلاف مصالح کشور هستند؛

  • داده‌سازی و تغییر اطلاعات جمع‌آوری شده به منظور رسیدن به یک نتیجه خاص در پژوهش؛

 

استفاده از داده‌ها و نتایج

  • استفاده‌کنندگان از خدمات آماران، می‌بایست نتایج خدمات انجام شده توسط این شرکت را بدون هرگونه تغییر در تالیفات و گزارش‌های خود بیان کنند، و در صورت نیاز به تغییر نتایج، این تغییرات با نظر مشاوران آماران صورت گیرد. آماران حق برخورد قانونی با کسانی را که به هر صورت نتایج خدمات انجام شده توسط این شرکت را تغییر ‌دهند، برای خود محفوظ می‌داند.

 

انتشار

  • آماران از کلیه استفاده‌کنندگان خدمات این شرکت انتظار دارد، در قسمت قدردانی (Acknowledgement) تالیفات و گزارش‌های مرتبط با خدمات دریافت شده، از آماران به عنوان ارائه‌دهنده خدمات آماری یاد کنند.

  • آماران از کلیه استفاده‌کنندگان خدمات این شرکت انتظار دارد، یک نسخه از قسمت قدردانی (Acknowledgement) تالیفات و گزارش‌های مرتبط با خدمات دریافت شده را به آماران تحویل دهند.

  • چنانچه خدمات ارائه شده توسط مشاوران و همکاران آماران شامل موارد زیر شود، ایشان می‌بایست به عنوان همکار مؤلف در تالیف مستنداتی مانند کتاب، مقاله و پوستر شناخته و در سند مربوطه ذکر شود. همکار تلقی شدن مشاوران و همکاران آماران منوط به مشارکت ایشان در هر سه بند "الف"، "ب" و "ج" است، و مشارکت در یک یا دو بخش از آن باعث همکار تلقی شدن مشاوران و همکاران آماران نمی‌شود. مشارکت در هریک از بندهای سه‌گانه ذکر شده، بوسیله همکاری در حداقل یک مورد از خدمات ذکر شده در هر بند محرز می‌شود.
    الف)
    مشارکت اساسی در تعریف یا طراحی، یا
    تامین یا آماده‌سازی داده‌ها، یا
    تحلیل آماری و تفسیر داده‌ها.
    ب)
    تهیه پیش نویس مقاله، یا
    بازبینی منتقدانه مقاله در جزئیات علمی-فکری مهم آن.
    ج)
    تایید نسخه نهایی که قرار است به چاپ برسد.

  • دریافت دستمزد، نقشی در احتساب مشاور به عنوان همکار نویسنده نخواهد داشت و فقط رعایت موارد فوق الزامی است.

  • چنانچه متقاضی نسبت به انتشار نتایج تولید شده توسط مشاوران آماران بدون ذکر نام مشاور به عنوان نویسنده همکار اقدام کند، مشاور و آماران هیچ مسئولیتی در قبال انتشار و نتایج مندرج در آن ندارد.

 

پایان خدمت‌رسانی

  • متقاضی حق خاتمه‌دادن به دریافت خدمات از آماران را در هر زمانی دارد در این‌صورت متقاضی بایستی هزینه زمان صرف شده توسط آماران را پرداخت نماید. بدیهی است اگر نتیجه قابل ارائه‌ای حاصل شده باشد آماران نتیجه مورد نظر را به متقاضی تحویل می‌دهد.

  • آماران حق دارد در هر مرحله‌ای که احساس کند ارائه کمک بیشتر سودمند نیست، به ارائه خدمت پایان دهد. در این‌صورت به تشخیص آماران تسویه حساب صورت خواهد گرفت.

 

اصول اخلاقی

  • آماران موظف به رعایت اصول اخلاقی مانند صداقت، امانت‌داری و وفای به تعهدات است.

  • در آماران فرض بر آن است که متقاضیان، خدمات این دفتر را در راه صحیح و با در نظر گرفتن مصالح کشور استفاده می‌کنند، و رعایت این مورد بر عهده آنها است. مسئولیت استفاده مناسب از خدمات آماری ارائه ‌شده توسط آماران، بر عهده استفاده کنندگان از خدمات این شرکت بوده و تبعات استفاده نامناسب از خدمات آماران، به عهده وی خواهد بود. آماران این حق را برای خود قایل است تا در صورت روشن شدن استفاده نادرست از خدمات این شرکت، به گزارش دادن هر گونه کار خلاف قانون به مراجع ذی‌صلاح اقدام کند.

 
     
                         
تهران- ولنجک- دانشگاه شهید بهشتی- مرکز رشد واحدهای فناوری و کارآفرینی              تلفن: 09381057023              request@amaran.ir